ultimele anunturi

Oportunitati interesante in domeniul automatizarilor in Sibiu
Prin intermediul acestui articol doresc sa va prezint doua oportunitati interesante destinate inginerilor (...)

Întrebările care îţi aduc un contract cu un potenţial client
Acest articol oferă recomandări despre cum şi ce fel de întrebări să punem atunci când suntem (...)

statistici

Utilizatori online: 0
Total utilizatori: 2291
Total companii: 1
Joburi: 435

 

TRAINING

Programe de instruire Comportamentala – cu predilectie axate pe dezvoltare de abilitati de comunicare si crestere a capacitatii de interrelationare umana.

 

Capacitatea de adaptarea a fiintelor umane este in directa legatura cu inteligenta acestora. Procesul de adaptare presupune mai multe procese legate care conduc catre anumite schimbari pe care le face o fiinta, nu doar omul. Se pare, ca fiinta umana este campioana la acest capitol.

Exista anumite informatii pe care le regasim in trasaturile mostenite de catre indivizi, care ii fac sa fie mai “predispusi”pentru anumite activitati decat altii. De exemplu, persoane care sunt mai atletice sau mai robuste, pot cu o usurinta mai mare sa practice activitati care presupun efort fizic, fata de persoanele mai firave.

Ceea ce am invatat pana acum este ca daca un om isi doreste cu adevarat ceva, atunci acel lucru se va intampla. Nu discutam despre mistere si forte oculte, ci despre gandire si comportament adecvate pentru atingerea anumitor scopuri.



Cine se opreste din invatat, este un om mort!

 

Si acest lucru este cat se poate de firesc. Prin invatare ma gandesc la acumularea de cunostinte care sunt folosite in existenta curenta, astfel incat calitatea vietii persoanei in cauza si a cat mai multor altor persoane sa fie imbunatatita. Exista un principiu care este mereu imbinat cu acest proces de invatare si de aplicare a cunostintelor, acela de a respecta existenta altor fiinte cu care interactionam. Din acest motiv modelele comportamentale bazate pe competitie sunt unele mai putin recomandate si cu rezultat final bun pentru o singura parte implicata intr-un proces tranzactional. Cele creative sunt singurele care pot face doi indivizi multumiti de o tranzactie, desi initial fiecare vedea ca doar facandu-l pe celalalt sa renunte la unele pretentii va putea sa isi indeplineasca toate obiectivele.

Este vital ca procesul de invatare sa fie unul continuu si mai ales sa fie foarte bine inteles cine este cel de la care invatati.

In Romania se spune ca trebuie sa faci ceea ce spune “preotul” si sa nu faci ceea ce face el.

Cred ca timpul corect este cel in care ne straduim sa facem ceea ce fac adevaratele modele.

In lipsa lor, ne ramane doar sa folosim instrumente de dezvoltare personala si sa devenim in aceasta viata modele.



Cui si cum poate fi de folos un program de instruire a abilitatilor de comunicare?

 

Interactionand cu multi candidati pentru companiile cu care lucram pe proiecte de recrutare, am ajuns sa ne gandim ca exista multe persoane care pot sa fie mai performante daca si-ar cizela stilul comportamental cu cei din jur – colegi, clienti, poate chiar si familie.

Tot din aceste experiente am inteles ca singurele limite care exista in viata unui om sunt cele pe care si le stabileste singur. Cu alte cuvinte, daca un om crede ca poate sa faca un anumit lucru, sa produca o schimbare comportamentala in existenta sa, atunci o va putea face. Am invatat ca in incercarea de a schimba oamenii, te poti alege doar cu frustrari si chiar cu unele consecinte generate de catre cei asupra carora ai vrut sa actionezi. Singurul lucru pe care il putem intreprinde este sa acela de a furniza instrumente pe care sa le foloseasca un om care doreste sa se dezvolte si sa adauge puncte noi de vedere in existenta sa.

Orice om, in existenta sa, pentru a se dezvolta, apeleaza la alti oameni. In lipsa unor modele ne dezvoltam insuficient. Pe de alta parte, este foarte important de la cine invatam. Informatiile au darul de a se prinde mai usor in mintea si apoi in comportamentul nostru, daca sursa si contextul care le asociem sunt puternice si de impact. As adauga si de bun simt.

In cele mai multe procese de recrutare in care am fost implicati, deciziile pe care le-au luat angajatorii au fost legate de comportamentul, tinuta si modul de a fi al candidatilor, in primul rand si abia apoi de competentele tehnice specifice unui domeniu de activitate sau departament dintr-o companie.

Capacitatea noastra, a oamenilor de fi buni comunicatori este ceva care se invata la fel cum am invatat si notiuni de matematica, fizica, gramatica. Desi unele persoane sunt mai inclinate spre a fi sociabile si altele mai putin, acest criteriu este unul care nu poate sa spuna nimic despre evolutia cuiva, ci doar ca exista un potential. Daca va fi sau nu valorificat, depinde de cat de mult isi folosesc acele persoane harul primit prin nastere.



Prin programele de instruire si consultanta putem sa propunem instrumente care sa va permita sa:

 

  • Deveniti mai agreabili si mai placuti de catre cei din jurul dumneavoastra. Atentie, necesita efort si singurul efect secundar este ca veti avea mai multi prieteni, printre colegii dumneavoastra, clientii dumneavoastra, furnizorii dumneavoastra. Tehnicile comportamentale pe care le explicam sunt utilizabile oriunde si oricand.

  • Intelegeti ca un bun comunicator este cel capabil sa faca doua activitati distincte si sa se controloleze in a o doza pe a treia: 1. Sa stie sa puna intrebari, intr-o discutie. 2. Sa stie sa asculte, atunci cand cineva spune ceva. 3. Sa foloseasca maximum un sfert din timpul de discutie pentru a spune ceea ce are de spus.

  • Folositi regula de aur a comportamentului uman atunci cand cineva a gresit fata de dumneavoastra. Chiar daca exista momente in care spumegati de furie, singura fiinta care are cel mai mult de suferit, sunteti chiar dumneavoastra.

  • Pricepeti intr-o maniera simpla si de bun simt cum comunicam si la ce anume ne-ar ajuta sa ne imbunatatim aceste abilitati. Chiar daca o mare parte dintre clientii nostri cunt utilizatori de instrumente electronice, eticheta si regulile de politete sunt inca utilizabile in secolul XXI si gramatica limbii romane uneori este cam incorsetata si uitata in cartile cu foi care se prafuiesc daca nu sunt folosite.

  • Va puteti crea programe de autoinstruire comporatamentala si de interrelationare umana, bazate pe activitati si lecturi ale unor lucrari pe care le recomandam cu mare drag. Sunt metode vechi, testate si care au dat rezultate peste tot unde au fost folosite corect.

  • Deveniti mai creativi in modul in care ganditi relatiile cu cei din jurul dumneavoastra si mai ales sa depasiti bariere de prejudecati pe care le-ati depozitat in jurul dumneavoastra sau al celor pe care ii intalniti, pe baza unor convingeri stravechi, provenite din educatia familiala, scolara sau cea de cartier.

  • Capatati abilitati de baza pentru a putea fi un om de vanzari si sa va insusiti instrumentele necesare pentru a parcurge drumul care specialistul in vanzari.

  • Invatati si practicati tehnici mentale folosite in negocieri. Unele dintre ele sunt legate de creativitatea fiecarui om si sunt recomandabile. Altele, pe care le veti intalni in piata si pe care este bine sa le stiti sunt bazate pe competitie si vor face mereu sa existe un castigator si un invins. Este bine sa le stiti pentru a va putea feri de jocurile pe care uneori cei cu care avem de-a face le desfasoara in fata noastra.

  • Descoperiti ca bunul cel mai de pret pe care il avem este reprezentat de cat de mult alegem sa ne instruim creierul in aceasta viata. De aici decurg toate actiunile pe care le intreprindem si felul in care ne raportam la fiecare element exterior noua – colegi, prieteni, familie, societate in general.



Cum putem sa lucram?

 

Pana acum am desfasurat sesiuni de lucru pentru echipe de consultanti ai unor companii sau sesiuni de lucru publice la care au participat persoane din diferite domenii si avand preocupari variate. In plus, am sustinut si sesiuni pentru candidati cu care am colaborat in procese de recrutare sau pentru a le sustine demararea in cariera profesionala.

Stim ca sunt foarte multe aspecte ale comportamentului uman pe care le vom omite mereu si in acelasi timp ca sunt cateva esentiale de care ne putem ocupa.

Poarta-te asa cum vrei sa fii si vei fi asa cum te porti.” (Norman Vincent Peale)