ultimele anunturi

Oportunitati interesante in domeniul automatizarilor in Sibiu
Prin intermediul acestui articol doresc sa va prezint doua oportunitati interesante destinate inginerilor (...)

Întrebările care îţi aduc un contract cu un potenţial client
Acest articol oferă recomandări despre cum şi ce fel de întrebări să punem atunci când suntem (...)

statistici

Utilizatori online: 0
Total utilizatori: 2292
Total companii: 1
Joburi: 30

 

Comunicarea, cunoasterea si increderea in cadrul unui proces de recrutare

Articol scris la data de 10.11.2008   

Relatia care se creeaza intre candidat si recruiter, in cadrul unui interviu este decisiva in derularea unui proces de recrutare. Aceasta este o relatie de parteneriat care promoveaza ideea de a fi impreuna, de a parcurge un drum unul alaturi de celalalt, de a urca fiecare treapta pana la usa angajatorului. Pe ce se bazeaza de fapt aceasta relatie? Care sunt elementele cheie care o creaza?

Comunicarea sta la baza constituirii oricarei relatii.

 

Orice relatie intre candidat si recruiter , este in instanta o relatie de comunicare. Este eficient si securizant in acelasi timp sa presupunem ca acel candidat va fi suficient de capabil sa filtreze si sa decodifice adecvat mesajele recruiterului, care promoveaza imaginea angajatorului.

 

De asemenea, este foarte important ca un  candidat sa aleaga  din mesajele transmise de  recruiter ideile care ii sunt utile si necesare , care sa-l determine sa faca schimbari in viata sa profesionala. Corespunde candidatul nevoii clientului? Acesta este primordial pentru recruiter.

 

Cunoasterea iti da putere!

Pe de alta parte, relatia dintre recruiter si candidat este o relatie de cunoastere, de perceptie. Cand percepem ceva, nu o facem gratuit. Avem o anumita motivatie. La fel se intampla si cind incercam sa ne facem o impresie despre candidati: ii percepem prin "ochelarii asteptarilor" clientilor nostri. Avem un set de asteptari, un montaj, in raport cu care organizam  informatiile provenite de la candidat. Cunoscand ceea ce isi doreste angajatorul ai puterea de a-ti canaliza toate resursele in vederea atingerii obiectivului propus, ai incredere in tine.

 

Daca ai incredere in tine, inspiri incredere si altora!

Acesta este un principiu bine cunoscut al echitatii, dar increderea trebuie castigata.  Recruiterul trebuie sa faca ceva pentru candidat astfel incat sa-i dea elemente concrete pe care sa-si bazeze decizia de a investi incredere si sa fie dispus sa ofere inainte de a i se oferi ceva.

 

Crearea si ulterior consolidarea unei relatii de incredere intre recruiter si candidat are la baza o sarcina comuna, bazata pe colaborare si intelegere: impreuna trebuie sa ajunga la un consens cu privire la oferta angajatorului. Candidatul trebuie sa vada in recruiter imaginea clientului, un om pe care te poti baza si capabil sa iti ofere toate informatiile de care ai nevoie. Cel care face primul pas in aceasta relatie este recruiterul, pentru ca in functie de modalitatea in care acesta conduce intreaga discutie va primi un feedback din partea candidatului. El intinde primul mana, el face primul pas. 

 

Aceasta relatie se construieste printr-o interactiune comuna si permanenta intre candidat si recruiter, relatie ce trebuie dezvoltata si cultivata. Pentru ca un candidat sa fie pe placul clientului el trebuie sa parcurga niste etape: candidat interesant (ca trecut profesional), candidat interesat (motivatia de a se prezenta in cadrul unui interviu), candidat potrivit (care corespunde nevoii clientului).

                       

           

Relatia dintre candidat si recruiter se va baza pe analiza permanenta a beneficiilor care rezulta din aceasta relatie profesionala. Fiecare are ceva de castigat plecand de la comunicare, cunoastere si poate cel mai important: INCREDERE.

 

Bookmark and Share